داستان‌هایی از زنان تاریخ‌ساز ایرانی/ «دختران ایران» منتشر شد - کراپ‌شده

کتاب «دختران ایران»؛ اولین جلد از مجموعه روایت زن ایرانی به قلم جمعی از نویسندگان و به کوشش مجموعه «خانه هم بازی» و از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «دختران ایران»؛ اولین جلد از مجموعه روایت زن ایرانی به قلم جمعی از نویسندگان و به کوشش مجموعه «خانه هم بازی» و از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

اولین و مهم‏ترین مؤلفۀ پیشرفت هر ملتی انسان است؛ همان سرمایه‏‌ای که آگاهی‏‌ها، آرمان‏‌ها و انگیزه‏‌هایش، او را به‏ سویی می‏‌کشاند که دانش، توانایی، هنر و ذوق خود را برای پیشرفت دسته‏‌جمعی امتی خرج ‏کند.

تاریخ سرزمین ایران پر از انسان‏هایی است که در عرصه‏‌های مختلف اندیشه و علم، مبارزۀ سیاسی، هنر، نویسندگی، شاعری، خدمت‏رسانی و اصلاح اجتماعی، تعلیم و تربیت، رسانه، ورزش، کارگری، کارآفرینی، قانون‏گذاری، حکمرانی و مطالبه‏‌گری در قلمرو روستا و شهر و چه‌‏بسا فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران عزیز، تلاش کرده و خودشان را بسط داده‌‏اند. انسان‏هایی که نقش و رسالت انسانی خود را فراتر از عادت‏ها و روزمرگی‌‏ها و فردیت‏‌ها درک کرده‌‏اند و همین ادراک، آن‏ها را با آدم‌های اطرافشان متفاوت کرده ‏است. انسان‏هایی که قرار ندارند و آن‏قدر که در توانشان هست و آن‏گونه که موقعیت‌شان اقتضا می‏‌کند، به فکر حرکت هستند و این حرکت آگاهانه و دردمندانه، خود باعث گشایش‏‌های بعدی شده ‏است. آدم‏‌هایی که به برکت این دغدغه، در وادی تعالی خویش و خویشاوندان نیز حرکت ایجاد کرده‏‌اند.

این انسان‏ها را کجا می‏توان یافت؟ دنبال جای خاصی نباید بود. کافیست سری بچرخانیم. در محله، شهر و روستایمان، میان زنان و مردان این سرزمین، بسیاری از این انسان‏ها را بارها دیده‏ایم و به‏راحتی از کنارشان گذشته‌‏ایم، خصوصاً از کنار زنانشان.

در این کتاب سعی شده‏ است از میان زنانی که در تاریخ معاصر ایران عزیز تاکنون کم‏تر دیده و شناخته شده‏اند برخی را به‌‏صورت داستانی روایت کنیم. این زنان عملشان لزوماً شبیه هم نیست و هرکدام کاری انجام می‏دهند، اما یک روح گرم و گیرا، همۀ آن‏ها را شبیه هم کرده‏ است. در وجود هریک از این زنان، شمعی است که از اسارت رکود، جهل، سرگردانی و سرگرمی رهایی یافته و روشن شده و خود می‏تواند شمع‏های خاموش دیگر را روشن کند. زنانی روشن و روشنایی‏بخش و مثال‏زدنی برای زنان و مردان.

این کتاب، جلد اول از مجموعۀ روایت زن ایرانی است که به بازنمایی زندگی زنان تاریخ‏سازی که هرکدام به ‏نحوی در رشد و پیشرفت این مرز و بوم مؤثر بوده‏اند، پرداخته است.

فاطمه خطیب؛ فعال صلح، عضو اتحادیه بین‌المللی امت‌واحده و استاد فیزیک، نیره عابدین‏زاده؛ قاضی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، هاشمیه متقیان؛ ورزشکار دو و میدانی و قهرمان پارالمپیک، سپیده کاشانی؛ شاعر، نصرت‏بیگم امین؛ اولین بانوی مجتهده ایرانی، زهرا عجمیان؛ خواهر شهید روح‌الله عجمیان، مرضیه حدیدچی؛ اولین فرمانده سپاه و نماینده مجلس از جمله بانوانی هستند که در این کتاب، معرفی و روایت شده‌اند.

داستان‌هایی از زنان تاریخ‌ساز ایرانی منتشر شد

زهرا صادقی؛ کارآفرین روستایی، شهیده طیبه زمانی، زهرا اصغری؛ معلم، خیرالنسا صدخروی؛ بانوی فعال در پشتیبانی دفاع مقدس، عصمت احمدیان؛ کارآفرین موفق و فعال در پشتیبانی دفاع مقدس، مرجان نازقلیچ؛ اولین فرماندر زن ترکمن و شهیده حادثه منا، مریم قاضی سعیدی؛ مسئول گروه جهادی «حسنا» (حامیان مادران باردار) و معصومه اسمعیلی؛ استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی، روان‌شناس و رئیس انجمن علمی مشاوره ایران دیگر بانوانی هستند که در دفتر اول کتاب «دختران ایران» روایت می‌شوند.

بنابرین گزارش دفتر اول کتاب «دختران ایران» در ۲۹۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ جلد و بهای ۱۹۵ هزار تومان توسط نشر «راه یار» عرضه شده است. علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب، علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی rahyarpub.ir اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس